Σχολική Ετοιμότητα και Διαδικασίες Αξιολόγησης
Το Α-ΤΕΣΤ
Η μαθησιακή ετοιμότητα περιλαμβάνει κυρίως τη νοητική, συναισθηματική, κοινωνική και σωματική ετοιμότητα του παιδιού, να δεχτεί, να επεξεργαστεί και να αξιοποιήσει τα ερεθίσματα του περιβάλλοντος.
Η σχολική ετοιμότητα αναφέρεται στην προετοιμασία του παιδιού να αποκτήσει γνώσεις, δεξιότητες και να διαμορφώσει στάσεις, οι οποίες θα το βοηθήσουν να προσαρμοστεί στο σχολικό περιβάλλον και να ανταποκριθεί με επιτυχία στις απαιτήσεις του αναλυτικού προγράμματος.
Η ετοιμότητα για μάθηση δεν είναι μόνο θέμα βιολογικής ωρίμανσης, αλλά επηρεάζεται σημαντικά από τα πρώιμα ερεθίσματα που δέχεται το παιδί.
Τα εργαλεία αξιολόγησης της σχολικής ετοιμότητας χρησιμοποιούνται ανιχνευτικά για να καθοδηγήσουν τον σχεδιασμό της εκπαιδευτικής πράξης, να εντοπίσουν τα παιδιά τα οποία χρήζουν περαιτέρω διάγνωσης καθώς και να κατευθύνουν την έρευνα και την αξιολόγηση.
ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΘΕΩΡΗΘΟΥΝ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΚΑΤΩ ΤΟΥ ΜΕΣΟΥ ΟΡΟΥ ΤΑΥΤΟΣΗΜΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΩΝ ΔΙΑΤΑΡΑΧΩΝ.
Επίσης, τα αποτελέσματα αυτά δεν έχουν μακροπρόθεσμη ισχύ.
Το Α-τεστ (Ανιχνευτική Δοκιμασία Σχολικής Ετοιμότητας)
Το Α-τεστ είναι μια δοκιμασία σχολικής ετοιμότητας που ελέγχει αν ένα παιδί είναι μαθησιακά έτοιμο να παρακολουθήσει την Α' Δημοτικού, ενώ παράλληλα ανιχνεύει τυχόν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που θα χρειαστεί να ληφθούν υπόψη για την προσαρμογή του παιδιού στο σχολικό πλαίσιο. Το Α-τεστ εκτιμά επίσης την ύπαρξη συμπτωμάτων ΔΕΠ-Υ με βάση συγκεκριμένα κριτήρια αλλά και την προσαρμοστική ικανότητα του παιδιού σε καθημερινές απαιτήσεις του σχολικού περιβάλλοντος.
Συνοπτικά το Α-τεστ περιλαμβάνει τις ακόλουθες δοκιμασίες:
- Γενικές γνώσεις
- Κριτική ικανότητα
- Γλωσσικές αναλογίες
- Πρώιμη αφαιρετική σκέψη
- Οπτικοκινητικός συντονισμός
- Οπτική αντίληψη
- Αδρή κινητικότητα
- Ακολουθίες
Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες για το Α-τεστ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου